Kuues (VIIMANE) päev Viinis: Austria pidas maha võimsa finaalshow ja pani sellega Eurovisioonile ilusa punkti

2015. aasta Eurovisiooni lauluvõistlus on lõppenud ja võitjaks sai ROOTSI. Selle kuue päeva jooksul, kui ma viibisin Viinis eurovisiooni melu keskel, filmiti meid palju, tehti rohkelt fotosid ja tutvusime paljude huvitavate eurovisioonifännidega üle euroopa. Eurovisiooni rahvas üle euroopa, kes kogunes sel tähtsal päeval Viini, oli väga sõbralik ja kõik hoidsid ühte. Oli tugevalt tunda neid sildu, millest rääkis tänavune eurovisioon “BUILDING BRIDGES”.

Finaali päev Viinis oli vihmane. Me ei jõudnud päeval väga paljudes kohtades halva ilmastikuolu tõttu ära käia, ainus mida me tegime, käisime söömas. Meie viimane päev Viinis kui finaalini oli jäänud loetud tunnid, möödus põhiliselt finaalkontserdi ettevalmistamiseks. Tegime sini-must-valged näomaalingud, valmistasime ette lipud ja hakkasime juba osaliselt kohvreid pakkima. Meie näomaalingud olid finaalile minnes üsna pilkupüüdvad publiku seas. Kohati jäi mulje, et oleme staarid, keda iga hetk sooviti fotografeerida. Nii oli see ka meiega. Wiener Stadhalle liikudes ja selle vahetu lähedusse jõudmisel oli kuskil iga 10 sekundi järel keegi kes soovis meid fotografeerida ja neist soovijatest moodustus isegi järjekord, kus oli nii lapsi, eakaid kui ka ajakirjanikke ja fänne. Ma eeldan et kui ma oleksime läinud varem, oleksime sattunud ka eurovisiooni ametliku veebilehekülje fotoalbumitesse või isegi telepilti. Kõik naeratasid ja olid hoolimata vihmasajust lõbusad ning nähes meie tätoveeringuid, pakatasid nad üllatusest ja tegid mitmeid meeldivaid komplimente nii meie näomaalingute kui ka meie Eesti esituse kohta. Kui kuskil keegi juhtub meist leidma fotosid, võite mulle saata vihje minu meiliaadressile reinaldudras@blog.reinaldudras.ee. Olen selle eest äärmiselt tänulik!

Me jõudsime Wiener Stadhalle umbes tund aega enne tseremoonia algust. Kontserdihall säras tuledes võimsamalt kui eales varem ning õhus oli tunda pidulikku meeleolu. Kontserdihalli eemalt vaadates oli juba näha taevasse ulatuvaid valguskiiri, mis ühtlases tempos positsioone muutsid. Austria oli 60. eurovisiooni lauluvõistluse finaalkontserdi alustamiseks valmis!

Võimas kisa, mis ulatus üle kogu halli, oli väga võimas. Inimesi oli kohal nagu rannas liivateri ja üle kogu saali võis näha sadu, kui mitte tuhandeid erinevate maade lippe. Inimesed oli tulnud kokku nii euroopast, kui austraaliast. Saali valgustus oli väga kaunis. Inimestes oli tõeline peovaim. Kõik olid õnnelikud ja suures peo-ootuses. Wiener Stadhalles algas 60. eurovisiooni lauluvõistluse finaalkontsert! Kui ma kõik need 5 päeva vaatasin poolfinaale, finaalide proove vaid parimatel kohtadel lava ees, siis finaali jälgisin laupäeval lavale vaadates vasakult rõdult, kuna kõik piletid olid välja müüdud rekordkiirusel ja Wiener Stadhalle mahutas vaid 8000 pealtvaatajat, kuhu isegi minu osad Eesti tuttavad kahjuks piletit ei saanud. Ehkki selles mõttes rõdudel kohad ei olnud just kõige paremad et tantsida ja oma lemmikloole kaasa elada mida oli võimalik eelnevad päevad teha lava ees, siis vaade ja nähtavus oli vähemalt parem, kuna lava ees nii mõnigi väiksema kasvuga inimene ei näinud üle teiste inimeste praktiliselt midagi, lisaks kui sa pead ikka 4 tundi finaalis olema kuskil väga rahva keskel ja sulle surutakse lihtsalt igalt poolt peale, siis ei ole isegi võimalik käia vahepeal wc-s või joogipausil, mida sain teha mina rõdult showd vaadates, sest mul oli oma kindel istekoht ja vaba liikumine seal.

Viimane õhtu Viinis

Täna, pühapäeva pealelõunal pärast pidulikku finaalkontserdi lõppu ja sellele järgnenud lõpupeole Euro Fan Cafes , jõudsin ma õnnelikult tagasi koju Tallinna. Minu reis oli väsitav, kuna ma ei maganud pärast finaalkontserdi lõppu praktiliselt üldse. Me läksime viimast ööd tähistama Euro Fan Cafesse eurovisiooni afterpartyle, kus toimusid peod ka kõik eelnevad ööd kogu eurovisiooni nädala vältel. Kui me jõudsime tagasi ööbimispaika, oli kell kuskil 4-5 vahel varahommikul ja siis käisin ma pesemas ning pakkisin veel viimased asjad ära. Meie buss Viini kesklinnast lennujaama väljus kell 06:10 hommikul ja lennuk väljus kell 09:00 hommikul Frankfurti, kust edasi juba Tallinna. Kui ma tavaliselt lennukis magada ei saa, siis täna vajus mul silm vägisi kinni ja lennul Viinist Frankfurti lennujaama, sain ma tunnikene tukastada + pärast Frankfurtist Tallinna lennul 2 tundi.

Minu eurovisiooni nädal sellega Austria pealinnas Viinis on lõppenud. Järgnevas videos võtan ma kokku veel olulisemad tipphetked ja põnevamad videoklipid, mida ma selle 6 päeva jooksul mil ma Viinis viibisin, eurovisiooni populaarsemates paikades tegin ja teieni veel ei toonud. Suur aitäh teile kõikidele kes te minu eurovisiooni blogi järjekindlalt lugesite ja siit endale emotsoone ammutasite. Tänu teile oli mul piisavalt motivatsiooni kõik need 6 päeva iga hommik ja öö siia oma päevasündmustest kirjutada. Minu eurovisiooni blogi jääb teile lugemiseks veel mõnda aega, pärast mida jääb see lugemiseks vaid minu sõpradele kes autentivad ennast läbi facebooki, nagu praegu kõikidel minu teistel blogipostitustel. Seega ärge jätke kasutamata võimalust lugeda artikleid eurovisiooni sündmustest täismahus.

Kuigi selle postitusega panen ma punkti käesoleva aasta eurovisiooniblogile ja nädalale, saate jätkuvalt lugeda minu elust põnevaid sündmusi ja arvamusi minu blogi teistes rubriikides, mida leiate blogi peamenüüst.

Ma tänan veelkord südamest selle aja eest, mil olite mõtetes koos minuga eurovisioonil.  Kõike head siit eurovisiooniblogist!

Pühapäeva varahommikul jätsin eurovisiooni ja peo lõpuks inimtühjaks ning nukraks jäänud Austria pealinna Viiniga hüvasti ning lendasin koju.